24:e december JULAFTON!

Idag smäller det! Nu har jag tryckt i mig god mat, tittat på Kalle Anka, eller rättare sagt, Kalle Anka har stått på i bakgrunden medan jag har umgåtts med familjen, den elaka av mina systrar har retat mig och det är som det ska vara.

Idag gör jag en liten fuling: det blir ingen manikyr! För idag har jag haft viktigare saker för mig. I stället blir det en bild som symboliserar vad julen verkligen handlar om. Det här är någonting av det bästa som någonsin har skrivits, det sannaste som någonsin har hittats på, det snyggaste som någonsin har målats. Se det här och begrunda vad det är berättelsen verkligen skildrar.


Carl Bertil Jonsson av Tage Danielsson tecknad av Per Åhlin



(För den som ändå är sugen på 24 st manikyrer så kan man hoppas på att det kanske kommer upp en piffig manikyr till juldagen i morgon.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0